vrijdag 4 november 2016

Beeldende vorming - Een wachtend persoon.

Tijdens de lessen van beelden vorming hebben we een leuke opdracht gemaakt.
Voor deze opdracht hebben we ook de opdracht gekregen om daarover een reflectie te schrijven.

Hieronder volgt mijn beoordeling van de volgende opdracht: Een wachtend persoon.
Het eindproduct.
Voor deze opdracht hebben met klei een wachten persoon geboetseerd. 

Betekenis:
Geef aan op welke manier je de inhoud van de opdracht hebt verwerkt?
Vertel daarbij ook welke associaties je hebt gehad bij het onderwerp.
 Wachten doen we allemaal, op andere manieren. Of we nu wachten op een bus of op een belangrijke afspraak, wachten is vaak niet leuk, of juist wel?
Ik heb zelf bedacht op manieren dat ik wacht en deze verwerkt op schetsen.

Vorm:
Leg aan de hand van je resultaat uit welke beeldaspecten je hebt toegepast. Waar in het werk is dat goed te zien?
 De basis is een rustige wachthouding. Ik heb geprobeerd om het een beetje realistisch te maken door zijn vormen wat rond te maken en hem zelfs een buikje te geven. Want als je gaat zitten blijft je buik niet plat (helaas)

Materie:
De gebruikte materialen.
Met welk materiaal heb je gewerkt? Wat vond je van het gebruik van dat materiaal? Had je nog andere gereedschappen of materialen willen gebruiken?
 Ik heb met klei, een mes, een roller, houten plank, een plantenspuit, een knoflookpers en mijn handen gewerkt.
alles wat ik nodig had was gelukkig aanwezig.
En ik vind het altijd leuk om met klei te werken omdat ik dat vroeger nooit zo vaak heb mogen doen (de docenten die ik had vonden het niet leuk).


Beschouwing:
Welke beelden heb je gebruikt om je te laten inspireren over het onderwerp? Welke beelden hebben je goede informatie gegeven oer de beeldaspecten?
 Het enige wat ik heb gebruikt is mijn eigen schetsen en geen andere beelden.

Werkwijze:
Had je al eens eerder met dit materiaal en deze techniek gewerkt? Wat heb je daarover nieuw ontdekt? Wat vond je lastig?
 Ik heb eerst de klei met de roller plat gemaakt. Daarna met het mes de basisvormen uitgesneden (armen en benen) als een soort peperkoekmannetje. Daarna heb ik de pose gemaakt die ik wilde gebruiken. Wanneer ik de basis had gemaakt heb ik wat detail toegevoegd zoals de vingers en de tenen.
ik heb van een los bolletje klei een hoofd gemaakt en die op mijn pop geplaatst. daarna heb ik met de knoflookpers haar gemaakt om erop te zetten.
vervolgens heb ik de laatste details toegevoegd en ervoor gezorgd dat alles een geheel werd door de naden tussen de delen samen te voegen.

Onderzoek:
Welke stappen heb je gezet in het werkproces?
Ik heb ontdekt dat je bij menselijk vormen goed op moet letten dat je ze niet te hoekig moet maken, maar juist rond. Ook heb ik geleerd dat je met klei goed gezichten kan boetseren, ook al maak je een klein foutje, je kan er altijd wel wat van maken.

Wat vind je geslaagd?
Ik ben erg tevreden over de details in de tenen en de vingers die ik had gemaakt. Dit is namelijk net dat kleine detail dat het afmaakt in mijn ogen.

Wat kon beter?
Ik ben niet helemaal tevreden over het hoofd, deze heb ik te groot en te zwaar gemaakt waardoor het gelijk een iets depressief uiterlijk kreeg.

Welk beeld heb je gebruikt als inspiratiebron?
Ik heb zelf een schets gebruikt, deze heb ik gebruikt als inspiratiebron.
Het werk halverwege
De reden dat ik deze heb gemaakt is omdat ik zelf zo zou wachten als er geen bank of stoel in de buurt is.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten